Vapputilaisuudet Satakunnassa 2018

Uutiset 09:18

Harjavalta
Vappuaattona 30.4 Pirtillä (Keskustie 2) vapaamuotoinen keskustelu- ja seurustelutilaisuus musiikin lomassa klo 18. Vappuna 1.5 klo 10 työväenjärjestöjen yhteinen seppeleenlasku vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä Harjavallan hautausmaalla. Puhe Altti Rintala.

Jämijärvi
Työväenjärjestöjen kunniakäynti vakaumuksensa puolesta kuolleiden muistomerkillä Lauttakankaalla 29.4. klo 12. Tilaisuudessa muistolaatan paljastus. Puhe kansanedustaja Jari Myllykoski. Kahvitarjoilu Jämijärven Työväentalolla.

Kankaanpää
Työväen kirkkopyhä 29.4. Käynti vuoden 1918 tapahtumapaikalla Paskonletolla 30.4., yhteislähtö tk:n parkkipaikalta klo 18. Seppeleenlasku sankarihaudalla 1.5. klo 10.15. Työväenjärjestöjen kunniakäynti vakaumuksensa puolesta kuolleiden muistomerkillä hautausmaalla klo 10.30. SAK:n ja liittojen vappujuhla Rivieralla alk. klo 12.

Kokemäki
Työväenjärjestöjen yhteinen kunniakäynti punaisten muistomerkeillä 1.5. Kauvatsalla klo 9 ja Koomassa klo 10. Koomassa puhe Harri Kivenmaa.

Nakkila
Kunniakäynti vakaumuksensa puolesta kuolleiden haudalla 1.5. klo 9 Nakkilan hautausmaalla. Kunniakäynnin jälkeen kahvitilaisuus Nakkilan työväentalolla.

Pomarkku
Työväenjärjestöjen yhteinen kunniakäynti vakaumuksensa puolesta henkensä menettäneiden haudalle 30.4 klo 18. Puhe kansanedustaja Jari Myllykoski.

Pori
Sosialidemokraattien Vappujuhla Porin kauppatorilla 1.5. klo 11.00. Torvimusiikkia, Porin Työväen Soittokunta, avauspuhe, kunnallisjärjestön puheenjohtaja Esa J. Wahlman, tanssiesitys, DSC-Liikuntaseura Pori, vappupuhe, kansanedustaja Krista Kiuru, musiikkiesitys, Renessanssitaiteilijoiden kerho, Työväenmarssi, soittokunta ja yleisö, juontaa Antti Vuolanne. PTY:n vappusimatarjoilu Salin-säätiön tiloissa toritapahtuman jälkeen.

Rauma
Kunniakäynti vakaumuksensa puolesta kaatuneiden- ja sankarihaudoilla 1.5. klo 09.40. Kokoontuminen vanhan hautausmaan parkkipaikalle klo 09.30. Vappumarssi Kalatorilta klo 10. Työväen yhteinen Vappujuhla Anundilan aukiolla klo 10.30. Puhujina JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine,SDP:n kansanedustaja Kristiina Salonen sekä Vasemmistoliiton puoluesihteeri Joonas Leppänen. Rauman Työväen Mieslaulajat ja Rauman soittokunta esiintyvät.

Säkylä
Muistohetki vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä 30.5. klo 18. Puhe Ismo Nieminen.